Interaktiv workshop

10 framgångskriterier för hybridarbete

Utvärdera i realtid om er organisation har vad som krävs för att lyckas

Målgrupp

Ledningsgrupper, Team eller hela organisationer som vill utveckla sitt hybrida arbetssätt

Antal deltagare

Från ca. 10 till 200+ personer

Tidsåtgång

Halvdag (ca.3-4 timmar)

Form

100% fysiskt eller 100% digitalt (ej hybrid 😉 )

Ni får

  • Tillgång till en väl beprövad 10-stegs modell för framgångsrikt hybridarbete
  • Kartläggning över era styrkor och prioriterade områden att utveckla inom organisationen
  • Konkreta tips på typer av åtgärder
  • Samsyn inom gruppen över vad ni behöver utveckla inom ert hybrida arbetssätt
  • Exempel och lärdomar från andra organisationer och aktuell forskning

Hybrid arbetsmodell – det bästa av både kontors- & distansarbete

Hybridarbete är här för att stanna. Vi har sett flera positiva effekter som ökad individuell produktivitet, bättre balans mellan jobb och fritid och minskade klimatpåverkande resor. Men vi har också utmaningar att hantera. Vissa organisationer sitter med tomma kontor, kämpar med att få till effektiva samarbeten eller få till kreativitet och nytänkande för att kunna utveckla både affär och verksamhet. Några upplever svårigheter med att välkomna nya medarbetare eller saknar känslan av samhörighet och gemenskap. Dessutom upplever många chefer i större utsträckning än medarbetare att distansarbete är ett hinder, vilket skapar bromsande motsättningar. Så hur skapar vi de bästa förutsättningarna för ett framgångsrikt hybridarbete?

Realitidsutvärdering

Under denna interaktiva workshop får ni ta del av en effektiv och väl beprövad 10-stegsmodell som lägger grunden för en lyckad strategi för hybridarbete. Ni kommer i realtid få utvärdera och betygssätta er egen organisation utifrån modellen. Ni får tydlig guidning i att identifiera var ni har era styrkor och kritiska områden att utveckla och vilka åtgärder som krävs. Det kan vara allt från investeringar i ny teknik eller mer behovsanpassade arbetsplatser till kompetensutveckling eller en beteende- & kulturförändring. Detta kommer att ge er en ovärderlig överblick över vilka områden ni behöver fokusera på för att ta er arbetsplatsstrategi och medarbetarupplevelse till nästa nivå.

Workshopen är praktiskt och vardagsnära, fylld med konkreta tips och idéer som är enkla att implementera. Ni får också ta del av lärdomar från olika organisationers succéer och fallgropar på vägen mot ett nytt hybrid arbetssätt.

Workshopledare, Jennica Lenning

Jennica brinner för att skapa engagerande och effektiva arbetsplatsupplevelser i samspelet mellan människor, platser och teknik. Jennica har en gedigen bakgrund som arbetsplatsstrateg och är en av Sveriges mest erfarna projekt- och förändringsledare i att implementera nya arbetsplatsstrategier och skapa nya kontorslösningar. Hon var huvudprojektledare/ förändringsledare för ”ICA@work” och skapandet av ICA’s nya huvudkontor i Solna. Hon var även Change Lead ”New Ways of Working” vid skapandet av Swedbanks nya huvudkontor i Sundbyberg. Post-pandemin hade Jennica bl.a. uppdraget som Strategic Advisor Distributed Way of Working för kry och arbetade fram ett globalt ramverk med guidande principer för krys distribuerade arbetssätt. Hon har även stöttat organisationer som NetOnNet, Länsförsäkringar Uppsala, Trygg-Hansa, Lantbrukarnas Riksförbund, Folksam, KPA Pension och Akademiska Hus på deras resor mot ett nytt arbetssätt och arbetsmiljö. Hon är också en mycket uppskattad föreläsare och moderator vid stora branschkonferenser eller företagsspecifika evenemang.

Mer information och bokning

Kontakta oss om du vill veta mer om upplägg och hur denna workshop kan stötta er organisation.

Vill du gå en öppen workshop, tillsammans med deltagare från andra organisationer, erbjuds en separat bokningsbar workshop den 19 mars, i samband med konferensen “Framtidens arbetssätt & kontor. Se mer info här.

Vill du läsa mer om de 10 framgångskriterierna för hybridarbete, se här.